El valor del punt de venda especialitzat
El punt de venda especialitzat guanya valor
En una jornada inaugurada pel secretari d'Estat de Mitjà Rural i Aigua, Josep Puxeu, al costat del president del OeMv i de la FEV, Félix Solís, Puxeu ha destacat el dinamisme del sector vitivinícola espanyol i el fort creixement de les seves exportacions en l'últim any. L'estudi de Nielsen mostra que es mantenen com a principals canals de venda les cadenes d'alimentació i l'hostaleria, amb un pes en volum del 39% i del 30% i un percentatge en valor del 14% i del 42%, respectivament. Així mateix, es percep que els especialistes (enoteques, Internet i clubs de vins) venen en el seu conjunt l'11% del volum total per un 24% del valor. És a dir, comercialitzant menys d'una tercera part que el sector alimentació facturen un 10% més. També és significatiu el volum de vendes que cellers i distribuïdores efectuen directament al consumidor final, sense cap intermediari, que representen el 10% del total, que es redueix al 8% en valor.
L'enoturisme estimula la venda directa
Segons l'evolució dels diversos canals, l'estudi oferix diverses conclusions per al sector, tals com que les grans cadenes continuen sent un territori dels grans productors; que existeix una generalització de la venda directa als celler i que l'enoturisme està fent més atractiva aquesta opció, pel que s'estendrà de forma ràpida; que Internet s'ha desvetllat com l'estrella dels canals de venda i que el pes dels distribuïdors en el procés presenta una evolutiva negativa, la qual cosa reflecteix l'esforç que estan fent els cellers per augmentar el control directe sobre el seu producte.
No hay comentarios:
Publicar un comentario