martes, 16 de octubre de 2012
Sis de cada deu marques de vins que recomana la premsa espanyola de paper són molt cares per a l'actual capacitat de compra del consumidor mitjà
Sis de cada deu marques de vins que recomana la
premsa espanyola de paper són molt cares per a l'actual capacitat de compra del
consumidor mitjà, disposat a no superar els 10 euros per ampolla, segons les
dades analitzades per l’empresa de comunicación empresarial Castro Galiana
(Http://CastroGaliana.com). El 42%
dels vins recomanats pels periodistes i experts dels principals diaris espanyols
tenen un preu inferior a 10 euros. El 37%% són vins d'entre 10 i 30 euros, i
l'altre 21% superen els 30 euros l'ampolla. En els diaris de difusió nacional
[que solen publicar crítiques de vins d'alt preu] s'observa una tendència a
“enaltir i mitificar” el món del vi de manera més accentuada que en la premsa
regional, que prefereix recomanar vins de cellers de proximitat i de preus més
baixos. A Castro Galiana ham arribat a aquestes conclusions després d'analitzar
les crítiques de vins de més de 4.500 exemplars de 30 diaris espanyols, els de
major difusió, entre el 19 de febrer i el 31 d'agost de 2012. El contrast
d'interessos sembla evident, es diu des de Castro Galiana.
Com ja vaig informar
en un anterior post, una enquesta realitzada entre 1.200 espanyols i difosa fa
uns dies per la iniciativa Cork, patrocinada per les patronals del suro,
assegura que set de cada deu espanyols destinen menys de 10 euros en una ampolla
de vi. La premsa d'informació general i econòmica és el mitjà convencional que
més informació destina a comentar els vins i cellers, i, d'altra banda, és el
mitjà que és més consumit per les classes socials mitjanes i altes i amb major
poder adquisitiu, com es diu en l'informe. El 37% de la població espanyola sol
llegir premsa, per la qual cosa és un mitjà de masses. Cada capçalera adapta els
seus continguts a la comprensió i capacitat econòmica del seu perfil de públic
majoritari, es manifesta. Des de Castro Galiana s’apunta que “la crítica de vi
és un subgènere periodístic que inclou informació i interpretació d'un bé de
consum, i, per tant, valoracions dels seus autors sobre les qualitats del vi
criticat”. S’afegeix que “en la pràctica, amb prou feines existeix la crítica de
vins deficients, doncs tots, amb diferència de preus i qualitats molt grans,
reben bones qualificacions per part dels periodistes experts. Aquestes
qualificacions marquen pautes de consum i encaminen la venda més o menys directa
del producte”.
Origen informació: Vi-Franc
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario