Puntos de venta por ciudades, provincia, autonomía, países,...

Una gran arma de marketing que genera clientes de confianza y marca de empresa

Distribuidor / Tienda, demande a su proveedor de alimentos o vinos que le apoye mediante mapas de puntos de venta . Su uso

Distributor / Shop, ask your food or wine supplier to support you through point-of-sale maps . Using it

Distribuïdor / Botiga, demani al seu proveïdor d'aliments o vins que li doni suport mitjançant mapes de punts de venda . Fer-ne us

We export wines and food from Spain. Demand it to winesinform@gmail.com

Puede pedir vinos y alimentos de España a winesinform@gmail.com

On the work of buyer . Sobre el trabajo de comprador .

See some products and prices at Perennial tender - Oportunidad permanente

Vea algunos productos y precios en Perennial tender - Oportunidad permanente

jueves, 10 de julio de 2014

Una empresa catalana concentra la meitat de les ajudes europees al vi

Una empresa catalana concentra la meitat de les ajudes europees al vi

Un informe de la Unió Europea denuncia que el 88 per cent de les ajudes als cellers catalans per a promoció a tercers països van a parar a, només, sis empreses



El Tribunal de Comptes de la Unió Europea (UE) ha publicat l'1 de juliol un informe que qüestiona les ajudes comunitàries per a la promoció del vi a tercers països. L’estudi posa de relleu que aquestes subvencions s’han dedicat generalment per a consolidar mercats i no per a captar-ne de nous, fet que beneficia a les grans empreses ja conegudes i no s’ha demostrat cap repercussió en la millora del sector.

A Catalunya, el Tribunal de Comptes ha auditat l’ús de les ajudes i ha constatat que la majoria es van adjudicar a grans productors coneguts, sense esmentar el nom de cap empresa. En concret, el 88% dels 15,2 milions d’euros que es van atorgar a Catalunya durant el període 2009-2011 per a la promoció del vi, s’han repartit entre sis grans empreses, alguna de les quals amb més de 750 treballadors i amb uns beneficis anuals de més de 200 milions d’euros, i una sola d'aquestes grans empreses va rebre ajudes per valor de 8,1 milions d'euros del total de 15,2, és a dir, el 53% del total.
 
"Quan la contribució de la UE encoratja les empreses a reduir proporcionalment els seus propis fons destinats a mesures de promoció, acaba subvencionant parcialment els seus costos operatius. I això no representa un ús eficient del diner públic", ha denunciat el membre del Tribunal de Comptes responsable de l'informe, Jan Kinst.
Kinst també argumenta que no hi ha justificació d’una mesura d’inversió específica pel sector vitivinícola ja que ja hi ha ajudes de suport de les polítiques de desenvolupament rural. 
 
L’auditoria ha posat sobre la taula que, tot i haver augmentat l’exportació en termes absoluts, els vins de la UE han perdut quota de mercat en els principals tercers països, objectiu de les accions de promoció. Els estats membres van gastar entre 2009 i 2013 un total de 522 milions d’euros dels fons europeus en les accions de promoció. S’estima que pel període 2014-2018, les ajudes augmentin fins els 1.156 milions d’euros. 
 
L’informe acaba denunciant que “tenint en compte la dificultat de gastar el pressupost fixat inicialment per a accions de promoció, es corre el risc que el pressupost del període 2014-2018 s’hagi fixat massa alt, posant en perill l’aplicació dels principis de bona gestió financera ".
 
Origen informació: Vadevi.cat

No hay comentarios:

Publicar un comentario