Puntos de venta por ciudades, provincia, autonomía, países,...

Una gran arma de marketing que genera clientes de confianza y marca de empresa

Distribuidor / Tienda, demande a su proveedor de alimentos o vinos que le apoye mediante mapas de puntos de venta . Su uso

Distributor / Shop, ask your food or wine supplier to support you through point-of-sale maps . Using it

Distribuïdor / Botiga, demani al seu proveïdor d'aliments o vins que li doni suport mitjançant mapes de punts de venda . Fer-ne us

We export wines and food from Spain. Demand it to winesinform@gmail.com

Puede pedir vinos y alimentos de España a winesinform@gmail.com

On the work of buyer . Sobre el trabajo de comprador .

See some products and prices at Perennial tender - Oportunidad permanente

Vea algunos productos y precios en Perennial tender - Oportunidad permanente

miércoles, 26 de noviembre de 2014

La vida dura. Per Xavier Gramona, de Caves Gramona

La vida dura



Per Xavier Gramona, de Caves Gramona
El cava ha arribat a una cruïlla. I ha d’escollir el camí. M’explicaré: la guia internacional de referència (World Encyclopedia of Champagne and Sparkling Wine) puntua el cava al mateix nivell o per damunt dels champagnes més coneguts i venuts del món. Això no és nou. Grans crítics de fama mundial pel seu criteri i serietat, com Will Lyons, del The Wall Street Journal, o Eric Asimov, del The New York Times, fa temps que han advertit un canvi de paradigma al món del cava.
 

El cava ha d’escollir el camí de les llargues criances, si vol esdevenir icona en el món del vi, amb varietats que les aguantin i s’expressin amb el temps, plantades en vinyes que representin el terrer i que siguin cultivades amb el màxim respecte a l’entorn i els mínims tractaments

Què ha passat? Com és que hem arribat a aquest nivell? Per diverses raons que vénen de lluny i que jo resumeixo en una frase: per les llibretes del meu besavi. Que em perdoni el lector, però m’agradaria explicar-me des de l’experiència personal. Des de l’experiència adquirida al llarg dels anyspel meu besavi, Pau Batlle, qui va exercir des del 1870 de negociant per als compradors francesos.
Escriu en les seves llibretes que la varietat que més agradava als francesos, que s’havien quedat sense les seves pròpies vinyes afectades per la fil·loxera, era el xarel·lo. La seva gran quantitat d’antioxidants i l’elevat grau d’alcohol que evitava que s’oxidés el vi durant el trajecte, el feien altament recomanable per a la producció de champagnes. Avui en dia sabem que el xarel·lo és la varietat blanca amb més resveratrol i pteroestilbè del món, fins i tot en conté més que alguns raïms negres habituals. Resulta molt apropiada per a les llargues criances i, tot i que en un primer moment sembla tímida en expressió, l´oxigenació i la feina dels llevats pot donar com a resultat un vi excepcional. La tossuderia d’aquells besavis amb les següents generacions de viticultors i l’enfoc que fan els cellers moderns i dinàmics (criances més llargues, elaboracions arriscades, noves tendències... ) han portat el cava a aquesta cruïlla de què parlava més amunt.
 

El cava s’està mirant al mirall... i s’està agradant. M’atreveixo a pronosticar que tot plegat porta a un canvi de paradigma, a un canvi de model. No és tant una revolució com un canvi en l’arquetip que fins ara ens ha funcionat com a model.
 

El cava ha d’escollir el camí de les llargues criances, si vol esdevenir icona en el món del vi, amb varietats que les aguantin i s’expressin amb el temps, plantades en vinyes que representin el terrer i que siguin cultivades amb el màxim respecte a l’entorn i els mínims tractaments. En definitiva, si el cava vol excel·lir, ha d’escollir la vida del treball i del respecte... la vida dura... La vida descrita en les llibretes dels besavis del Penedès.

Xavier Gramona
Origen informació: Cupatges

No hay comentarios:

Publicar un comentario