Puntos de venta por ciudades, provincia, autonomía, países,...

Una gran arma de marketing que genera clientes de confianza y marca de empresa

Distribuidor / Tienda, demande a su proveedor de alimentos o vinos que le apoye mediante mapas de puntos de venta . Su uso

Distributor / Shop, ask your food or wine supplier to support you through point-of-sale maps . Using it

Distribuïdor / Botiga, demani al seu proveïdor d'aliments o vins que li doni suport mitjançant mapes de punts de venda . Fer-ne us

We export wines and food from Spain. Demand it to winesinform@gmail.com

Puede pedir vinos y alimentos de España a winesinform@gmail.com

On the work of buyer . Sobre el trabajo de comprador .

See some products and prices at Perennial tender - Oportunidad permanente

Vea algunos productos y precios en Perennial tender - Oportunidad permanente

miércoles, 3 de febrero de 2016

Catalunya compra més vi català. El vi català ocupa un 33% del mercat i creix el consum entre els joves

Catalunya compra més vi català
El vi català ocupa un 33% del mercat i creix el consum entre els joves
 
Vins en prestatgeries
 
Margalida Ripoll i Ferrer
 
El volum de vendes del sector dels vins i caves a Catalunya ha crescut fins als 1.600M€. Així es desprèn d’un informe fet públic aquest dijous elaborat per ACCIÓ, la unitat de clúster de la Generalitat.
L’informe constata que els vins de les Denominacions d’Origen catalanes han guanyat 4,4 punts de quota de mercat a Catalunya i se situen a un 33,7%, el que demostra segons ACCIÓ, una clara tendència de creixement i bonança del sector.
Dels 1.600 milions d’euros de volum de negoci, dues terceres parts està en mans de tres empreses, Codorníu, Freixenet i Torres, i la resta moltes petites i mitjanes empreses. En total 853, no només cellers, sinó també de sector addicionals. Ara bé, des d’ACCIÓ han detectat que les empreses amb una facturació d'entre 10 i 50 milions d’euros són les que han experimentat un creixement més gran i una millor rendibilitat.

"La voluntat d’aquest informe és la de crear estratègies que permetin al sector seguir en aquesta línia", ha explicat a VADEVI, el director de la unitat de clústers d'ACCIÓ, Alberto Pezzi. I ha afegit que una de les propostes clares és la coherència "si un celler, per exemple, aposta per una gamma alta de productes ha de ser capaç de treballar amb els canals i amb els mitjans que el portin al perfil de consumidors que compraran els seu producte. A priori les estratègies no són bones o dolentes, la coherència és la clau".

Pezzi, anima al sector a acostar-se als canals de distribució i també a seguir diversificant, amb botigues online o amb l’impuls de l’enoturisme i en aquest sentit l’informe destaca la feina de la ruta del Penedès que és líder a l’Estat ja que ha aconseguit tenir prop de 500.000 visitants cada any.

Pel que fa a l’exportació, un 44% del vi de les DOs catalanes es ven a l’estranger i es produeix un augment de consum als països no productors com Austràlia, EUA, Canadà, Rússia i Brasil.

Un nou perfil de consumidor: els millenials

L’estudi detecta nous perfils de consumidors, com els millenials (un terme sociòlogic referit a joves d’entre 21 i 33 anys) que veuen el vi com un luxe assequible. Aquestes noves generacions de consumidors de vins i caves busquen noves experiències.

L’informe indica que el nombre de millennials que prefereix cervesa en comptes de vi ha disminuït d’un 33% a un 27% en tres anys. Els millenials opten per vins que siguin més refrescants, afruitats i més fàcils de beure, fet que provoca una major tendència a la drinkability enfront a la digestability. És a dir que aquest perfill de consumidor veu i beu el vi com una experiència i no pas com un hàbit de prendre una copa al dia amb el menjar.

La franja de 46 a 64 anys continua essent la que més vins i caves consumeixen, amb un 39% del total.

La unió fa la força

L’objectiu de l’estudi, realitzat amb la col·laboració de Cluster Development és facilitar al sector dades, tendències i reptes estratègics per impulsar-ne la seva competitivitat. L’elaboració d’aquest informe s’emmarca dins les actuacions de la Generalitat per impulsar la política de clústers: agrupacions d’empreses i institucions d’un mateix sector que comparteixen una plataforma per créixer, generar massa crítica, compartir reptes i tendències del mercat, fer treball en xarxa, incrementar la seva visibilitat i projectar-se al món.

Durant la presentació d’avui, el clúster INNOVI, ha presentat les noves línies estratègiques d’aquest 2016. Gran part de la seva missió és buscar la innovació, i de cara al pròxim any es proposen innovar fomentant una major col·laboració entre les entitats, augmentant l’eficiència i la qualitat dels productes, així com tenint una major cura del medi ambient eliminant l’ús de combustibles fòssils i disminuint la quantitat d’aigua utilitzada. 
 
Orígen informació: Vadevi

No hay comentarios:

Publicar un comentario