La temporada passada es va estancar amb 11,3 milions d'unitat venudes
La temporada 2017 es preveu molt bona en qualitat i quantitat per les baixes temperaturas
L'Associació Gremial d'Empresaris Majoristes de Fruites i Hortalisses de Barcelona i Província (Agem) de Mercabarna preveu vendre 12 milions de calçots fins a Setmana Santa i superar la venda de la temporada passada en un 6%, que es va tancar amb 11,3 milions d'unitats venudes.
Segons ha informat l'associació en un comunicat aquest dimarts, aquesta temporada, que ha començat a l'octubre i es perllongarà fins a Setmana Santa, es preveu molt bona en qualitat i quantitat a causa de les baixes temperatures.
Pel que fa a la destinació del producte, la major part dels calçots que es venen a Mercabarna s'adrecen a detallistes i supermercats, i al voltant d'un 25% va a la restauració.
Quant als orígens del calçot comercialitzat al mercat central, el primer és el Camp de Tarragona amb la Indicació Geogràfica Protegida (IGP) del calçot de Valls, d'on arriba gairebé un 60% d'unitats certificades i del que s'han venut prop de tres milions d'unitats fins ara.
El segon origen són les comarques de Barcelona, amb el Baix Llobregat al capdavant, seguit del Maresme, Vallès Oriental i Vallès Occidental, d'on es comercialitza prop del 40% del volum total i ja s'han venut més d'un milió d'unitats.
Comentario de / Comment of / Comentari de Wines Inform Assesors:
Los "calçots" como fenómeno positivo que lleva a consumir un producto en grandes cantidades responde a la existencia de una receta de cocina especial que la gente acepta, a un aspecto lúdico que lleva a desplazarse y reunirse con amigos y a un producto de calidad enraizado en el territorio
Muchos otros productos necesitarían usar esos elementos, o alguno de ellos.para promocionar su consumo. Pienso en productos tan infraconsumidos como la miel, los pomelos, la trucha,....
.....
"Calçots" as a positive phenomenon that leads to consuming a product in large quantities responds to the existence of a recipe of special cuisine that people accept, a playful aspect that leads to travel and meet friends and a quality product rooted in the territory
Many other products would need to use these elements, or some of them, to promote their consumption. I think of products as underconsumed as honey, grapefruit, trout, ....
...
Els calçots com fenomen positiu que porta a consumir un producte en grans quantitats respon a l'existència d'una recepta de cuina especial que la gent accepta, a un aspecte lúdic que porta a desplaçar-se i reunir-se amb amics i a un producte de qualitat arrelat al territori
Molts altres productes necessitarien usar aquests elements, o algun d'ells. per promocionar el seu consum. Penso en productes tan infraconsumits com la mel, les aranges, les truites de riu, ....
Origen información: ViaEmpresa
No hay comentarios:
Publicar un comentario