On the work of buyer . If you need olive oil, wine or food from Spain write to winesinform@gmail.com

See some products and prices (Excel file) at www.winesinform.com/OfertaPublicaBodegasWeb.xls

Importer Sheet and Winery Sheet: Advises

Sobre el trabajo de comprador . Si necesita aceite de oliva, vino o alimentos de España escriba a winesinform@gmail.com

Vea algunos productos y precios (Hoja Excel) en www.winesinform.com/OfertaPublicaBodegasWeb.xls

Ficha de importador y Ficha de bodega: Consejos


jueves, 27 de abril de 2017

Codorníu anuncia un ERO per a 100 empleats


Codorníu anuncia un ERO per a 100 empleats

Anna de Codorníu és el nom del producte estrella de Codorníu i de l'última hereva de la família . Codorníu

ACN Barcelona 26|04|2017


La companyia fa un canvi estratègic i abandona la producció per a terceres marques, un segment "poc rendible"

LES CLAUS

Els acomiadaments afectaran totes les àrees del grup, format per 900 treballadors
Codorníu se centra en l'estragègia de marca-valor i aposta per les gammes Prestige i Premium
La venda a terceres marques representa un 5% dels ingressos del grup

Codorníu ha anunciat que deixarà de produir per a marques de l'estranger, fet que comportarà l'acomiadament d'un centenar de treballadors dels 900 que integren el grup. Fonts de la companyia han explicat a l'ACN que els acomiadaments es faran de forma "transversal" a totes les àrees, tant a Catalunya com a la resta de països on la companyia té presència, i ha assegurat que oferirà un pla de pre jubilacions i programes d'acompanyament a tots els afectats.

La direcció general ha comunicat la decisió aquest dimarts a la plantilla, amb previsió d'obrir la mesa de negociació de l'ERO de forma imminent.

Un 5% poc rendible

L'empresa argumenta que ha decidit suprimir les marques per a tercers internacionals perquè no són rendibles. Representen només un 5% de les vendes i el seu mercat se centra, principalment, en el Regne Unit. La supressió d'aquesta àrea, explica la firma, és una de les mesures principals del pla estratègic que Codorníu va començar el 2015, quan es va marcar com a objectiu centrar-se en les gammes Premium i Prestige.

Tot i que la previsió era abandonar les marques de forma gradual durant cinc anys, finalment la decisió s'ha precipitat degut a "la realitat del mercat, on la sobreoferta exerceix una gran pressió sobre els preus", ha apuntat l'empresa en un comunicat.

El CEO del grup Codorniu Raventós, Javier Pagès, ha argumentat que els acomiadaments tenen com a finalitat "apuntalar" l'estratègia de marca-valor de forma "decidida i clara", per tal de "seguir sent un grup líder i sòlid" a llarg termini. "Estem segurs que les mesures permetran obtenir la rendibilitat esperada", ha afegit.

El sindicat Comissions Obreres ha rebutjat l'ERO i ha advertit que la supressió de la producció de marques per a tercers comportarà que la producció global del grup caigui un 20%. Al mateix temps, CCOO ha alertat que els acomiadaments formen part d'un pla de reestructuració interna que contempla altres mesures, com unificar Nuviana i Raimat Lleida, reduir l'activitat a la finca Riudabella de Poblet i fer menys visites massives d'enoturisme per potenciar grups de valor afegit.

El sindicat ha emès un comunicat on ha avançat que els propers dies prepararà les "accions oportunes" per exigir la retirada de l'ERO. Per Comissions Obreres és "inadmissible" que la direcció "pretengui carregar sobre la plantilla la seva mala gestió, eludint les seves responsabilitats", i per aquest motiu demanen la dimissió dels màxims responsables de la firma.

Origen información: ViaEmpresa

No hay comentarios:

Publicar un comentario