«Arriben bones notícies d'Àsia, on sembla que les comandes, de mica en mica, aniran arribant»
Entrevista a Damià Deàs, gerent de Caves Vilarnau
De moment estem tots bé. Les persones que fan tasques administratives estan treballant des de casa, l'empresa ha posat tots els mitjans per poder fer-ho. Al celler i a la vinya seguim treballant de manera física, com no pot ser d'una altra manera.
Amb mesures suposo...
Si, totes! Tenim un protocol de seguretat i adoptem mesures extremes. De moment molt bé.
La vinya no descansa ni descansarà. Us plantegeu alguna mesura tipus ERTE?
Com et deia a la vinya seguim treballant amb totes les mesures de seguretat possibles. I de moment no ens plantegem cap ERTE ni cap mesura per l'estil. Seguir amb les mesures escrupoloses de seguretat i aïllament de cada treballador. Les instruccions de l'empresa són que mentre es pugui no es farà cap ERTE, abans pactaríem vacances o mesures similars. No volem contribuir més a la crisi actual i a la que vindrà.
Una de les lliçons que hem d'aprendre tots i totes és que hem de saber ajudar als nostres distribuïdors perquè siguin capaços d'entrar a casa dels clients finals
Com està el consum? Imagino que ja teniu dades...
De moment el mercat domèstic està parat en un 98%. Amb això t'ho dic tot. Però hi ha tasques d'embotellament i de tiratge per reposar existències de la criança que s'han de fer en la mesura del possible.
I els mercats exteriors?
Els mercats exteriors se segueixen treballant. Suècia, Holanda, Canadà, Regne Unit... I també ens arriben bones notícies d'Àsia Pacífic, on sembla que les comandes, de mica en mica, aniran arribant. Ho celebrarem molt quan arribin!
Vosaltres no veneu directament per Internet però teniu un club de vins... Ho esteu notant?
No venem directament però sí que ho fem a través del nostre club de vins. La veritat és que no hem notat canvis importants en aquest sentit.
Canviaran moltes coses després d'aquesta crisi al sector?
Una de les lliçons que hem d'aprendre tots i totes és que hem de saber ajudar als nostres distribuïdors perquè siguin capaços d'entrar a casa dels clients finals. Haurem d'invertir més en aquest aspecte. De la mà dels nostres distribuïdors hem d'entrar a les cases dels consumidors.
Algunes prediccions, com un estudi Kantar que publicàvem fa pocs dies, albiren que després de l'aturada general la gent sortirà als carrers a consumir... Com ho veus?
Aquesta sotragada ens farà a tots diferents i segurament modificarem els hàbits de consum. Penso que quan s'aixequi l'estat d'alarma sortirem tots a gaudir del que no podem fer en aquest període de confinament.
Quina creus que és la urgència ara mateix al sector?
Abans ho comentava, hem de preparar-nos per saber entrar a casa dels consumidors. Però no només això, haurem d'estar més habituats al teletreball, encara que nosaltres aquest punt, per sort, el tenim ben cobert.
Comentario de / Comment of / Comentari de Wines Inform Assessors:
Mapas de puntos de venta para ayudar a nuestros distribuidores
Damià Deà dice: "Una de las lecciones que tenemos que aprender todos y todas es que debemos saber ayudar a nuestros distribuidores para que sean capaces de entrar en casa de los clientes finales. Tendremos que invertir más en este aspecto. De la mano de nuestros distribuidores tenemos que entrar en las casas de los consumidores "
Entro en la web de Vilarnau y no hablan ni de sus distribuidores ni de las tiendas donde encontrar su vino. Entiendo por "hablar" usar MapsGoogle para dirigir a los consumidores hacia los puntos donde comprar sus vinos y cavas. Mejor si se hace no de manera rutinaria si no haciendo evidente la utilidad de cada punto de venta (gama de productos ofrecidos del productor, servicio como punto de recogida de pedidos realizadas vía internet, ...) y siempre de manera actualizada en el tiempo
Wines Inform Assessors
................................................
Point of sale maps to help our distributors
Damià Deà says, "One of the lessons we all need to learn is that we need to know how to help our distributors be able to enter the home of end customers. We need to invest more in this. from our distributors we have to enter the houses of the consumers "
I go to Vilarnau's website and they do not talk about their distributors or the shops where we can find their wine. I understand by "talking" using MapsGoogle to direct consumers to where to buy their wines and cavas. Better if done not routinely if not making clear the utility of each point of sale (range of products offered by the producer, service as a point of collection of orders made via the Internet, ...) and always updated
Wines Inform Assessors
.................................................
Mapes de punts de venda per ajudar als nostres distribuïdors
Damià Deà diu: "Una de les lliçons que hem d'aprendre tots i totes és que hem de saber ajudar als nostres distribuïdors perquè siguin capaços d'entrar a casa dels clients finals. Haurem d'invertir més en aquest aspecte. De la mà dels nostres distribuïdors hem d'entrar a les cases dels consumidors"
Entro a la web de Vilarnau i no parlen ni dels seus distribuïdors ni de les botigues on trobar el seu vi . Entenc per "parlar" usar MapsGoogle per adreçar els consumidors cap els punts on comprar el seus vins i caves. Millor si es fa no de manera rutinària si no fent evident l'utilitat de cada punt de venda (gamma de productes oferts del productor, servei com a punt de recollida de comandes fetes via internet,...) i sempre de manera actualitzada en el temps
Wines Inform Assessors
Puede pedir vinos y alimentos de España a winesinform@gmail.com
Pot demanar vi i aliments de Espanya a winesinform@gmail.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario