L’article recull ara algunes reaccions enfrontades del sector. Tot i que, diuen, la nova classificació ha estat en general ben rebuda per la major part de la indústria, sembla hi ha algunes veus que no ho veuen tant clar.
Meritxell Juvé, CEO de Juvé & Camps, espera que amb aquesta classificació "es demostri la voluntat de millorar de la qualitat del producte i es minimitzi la important disparitat existent entre productors". Ben al contrari, Pepe Raventós, propietari de Raventós i Blanc -que van sortir de la DO Cava l’any 2012-, no creu que aquesta nova categoria contribueixi a millorar la imatge general del producte ja que –segons diu- "el que marca la percepció del consumidor són les gammes baixes".
La resposta del mercat britànic –continua l’article- també ha estat diversa i mentre n’hi ha qui dóna la benvinguda a la iniciativa, d’altres es mostren escèptics a la seva efectivitat. El restaurador Owen Morgan, del Bar 44, diu que tindran en compte aquesta classificació perquè és un nou valor afegit a l’hora de vendre el producte: "Estem parlant de qualitat, per tant, és fantàstic".
Ted Sandbach, de Oxford Wine Company, en canvi, creu que "és una iniciativa poc rellevant. El Cava es considera una alternativa al Prosecco i els consumidors encara no tenen per costum pagar-lo més car".
El President de la DO té clar que "encara queda molta feina per fer" per posicionar el Cava entre els millors productes del món. De moment, però, diuen que a finals de tardor ja es podrà llegir "Cava de Paratge Qualificat" en algunes etiquetes.
Cava as all products need fair prices for a consistent and continuous image.
ResponderEliminarIt means farmers must be paid fair and producers must offer quality products at a fair price explaining its origin.
Fashionable Prosecco based on the Charmat method -no wine connoisseur would appreciate a wine with these features in our market- and sold at higher prices than cava which is produced by the champagnoise method is a market situation not explicable.