jueves, 15 de diciembre de 2016
Carles Capdevila: "Saber què compres, per què i a qui" Comentario de Wines Inform Assessors
Saber què compres, per què i a qui
MENTRE ESTAN PER VEURE els drets que tenim com a ciutadans, francament millorables, disposem del nostre dret com a consumidors, que això ho som bastant. Cada compra implica el suport a certes pràctiques, a unes maneres de treballar, a unes empreses determinades.
No m’agraden els boicots. Són una arma que s’utilitza de forma frívola o política a vegades, i crec que és un bon recurs per a casos extrems de males pràctiques com a mesura organitzada de pressió.
M’interessa molt més el consum responsable, en positiu, a favor del que és millor per a la societat i la salut. I celebro veure que el mercat dels productes de proximitat va creixent.
Lògic i necessari. És un gran plaer la compra conscient, amb atenció plena, fent una bona tria, pensant abans d’actuar.
M’encanta regalar Arrugats de l’Associació Alba per Nadal, o els productes solidaris que es venen online a www.elmercatsocial.cat o físicament en botigues com les d’Intermón. I també menjar mandarines de Borriana de casa de l’amic David, o d’altres iniciatives familiars o cooperatives d’agricultors artesans que et porten la fruita de temporada a la porta. Parlo de les que conec, però la gràcia és que cadascú busqui les que té a prop o té un amic que n’és amic. Sóc poc sistemàtic i caic massa en el consum compulsiu i apressat, però aquest desembre he posat en els propòsits per acabar l’any saber a qui compro i ser més conseqüent.
Si m’agraden les llibreries i papereries de barri, si celebro tenir a prop de casa botigues ecològiques, si hi ha olis i vins de qualitat que mantenen negocis tradicionals, si moltes entitats troben en les vendes d’artesania o menjar ingressos extres o vies per mantenir tallers amb persones amb discapacitat, ens toca entendre les nostres compres -nadalenques i de tot l’any- com un vot actiu, amb jornada de reflexió prèvia si cal. I amb l’oportunitat de millorar el món que tens més a prop.
Comentario de Wines Inform Assessors:
El acertado comentario de Carles Capdevila se puede también aplicar en la selección de productos en las grandes superficies buscando comprar productos de calidad a precios justos y no dejándose llevar por las decisiones arbitrarias de compra de las empresas.
Grandes superficies deciden comprar o dejar de comprar a empresas con unos criterios que no siempre son beneficiosos para el consumidor -un caso reciente es el cambio de las anchoas de lata de 50 gramos excelentes que vendía Aldi a 1 euro por un producto de otra empresa que ahora se vende a 1,50 euros-
Tanto productores como distribuidores no se dan cuenta aún que deben dar respuesta a las inquietudes y comentarios de sus compradores
Origen información: Ara
Etiquetas:
Aldi,
Comercio - Commerce,
Marketing,
Wines Inform Assessors
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario